lørdag, februar 18, 2006

Frysen





Da jeg skulle inn i frysen i dag og hente ut en kylling fillet så fikk jeg faen ikke opp skuffa. I desperasjon og sult fant jeg frem min største kjøkken kniv og hakket hensynsløst på isen som hadde bygget seg opp. Isen løsnet og falt ned i store klumper. Da jeg fikk åpnet skuffa sprutet det flytende amoniakk i trynet på meg og jeg lukket den fort! Fikk forta meg ut på badet og skylt ansiktet grundig. Da jeg fikk kommet meg inn på kjøkkenet igjen var all kjøle veska spruet ut og dannet en innsjø på golvet. Prøvde å stoppe dette med ett par skruer som jeg skrudde ned i hullene kniven hadde forårsaka, men uten hell. Amoniakken var borte og kompressoren lagde uforklarlige lyder med mange smell og mye temperatur. Kjøleskapet døde sakte mens jeg stod å så på og gav fra seg ett siste klunk da termostaten koblet inn. Er det mulig å være så dum og ignorant. Det står en STOR logo i user manualen angående skarpe gjenstander i skapet. Vel, man kan ikke leve uten kjøleskap så jeg kjøpte ett nytt ett i dag. Electrolux skap med stainless steel look til 5990nok! Det var ikke planlagt og ikke en del av min "economical agreement" denne måneden!

1 Comments:

Blogger Roger said...

nei desverre! Det er bare trist hele greiene!!

4:58 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home