lørdag, november 18, 2006

Work

Blogger noen bilder av arbeidsplassen min de siste ukene.. Holder paa aa laere meg ett nytt HMI System. (Human Machine Interface) Dette er web basert og kjoeres
paa linux red hat og all programering er i Java.. En revolusjon innen olje bransjen.. Det er kun noen faa rigger som har dette systemet akkurat naa, men dette vil erstatte PLS i fremtiden.



Simulatoren er satt opp slik at vi kan se visuelt hva vi lar maskinene gjoere. Simulatoren forteller fort om man har en programerings feil. feks.. man krasjer i en annen maskin eller maskinene ikke utfoerer jobben slik man vil. Simulatoren brukes ogsaa til feilsoeking og forsking paa nye maater aa opperere borreutstyr paa.
Etter at "programmet" er blitt godkjent i simulatoren sender vi ut programmet til en borre rigg og begynner og borre!! Forhaapentligvis kommer jeg til aa leaere meg dette her nede, siden dette kommer til 
Nordsjoen foer eller senere...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Øy! Det er joysticken min, jo!

9:52 a.m.  
Blogger Roger said...

Vel den ligner sikkert lassen, men akkurat denne tilhoerer NOV.. hehe
Vi har ikke rappa din!!

1:31 a.m.  
Blogger Roger said...

du flyr vi borrer.. same joystick!

4:05 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home