torsdag, august 17, 2006

Cars

Da vi kom ned hit var jo det jo selfølgelig ikke ordet med biler til oss, som vi var lovet skulle stå klare. Men dag 2 fikk vi en Ford Crown victoria som vi skulle låne til bilene våre ble "klare" En crown victoria er vel den bilen som mest blir brukt som politibil og fbi tjenestebil..hehe. Reagerte på at dekkene var dårlig siden den spant så vanvittig da det regnet den første dagen vi hadde den ute. Grunnen var vel ikke dekkene men en motor på 4,3 liter og V8.. hehe Det er den sykeste sedanen jeg har kjørt. Får vel plass til hele Priusen i trunken.. I denne varmen med AC på drikker den sikkert 2,5 liter på mila om ikke mer.. vi fyller og fyller men den er like tørst. Meningen var at vi skulle byttte den inn i en annen Sedan når de fant en. Det er min kollega Dagfinn som kjører denne bilen, passer godt til en eldre mann.. hehe. Jeg fikk endelig truck'en min. en V8 chevrolet silverado 2002 model. Hvit,fin og spinner sykt om man floorer den..hehe. Det er kun 2 dører men plass til 5 pers. Desverre var trucken i litt dårlig stand og manglet litt TLC, så den måtte på verksted etter 2 dager. :( Men da fikk vi bilen som skulle erstatte ford'en . En Pontiac Bonneville SSEi Det vil si en supercharged Pontiac 2001 model. Den er syk rå! Leverte inn truck'en og hentet denne. Hadde vært en Varco vice presidents bil og den har ALT av tilleggutstyr pluss motoren da! :) Skinnseter i hele bilen, heads up display og motoren, nevnte jeg den?? Det første lyskrysset jeg kom til stoppet jeg på rødt og trodde noe var galt! Bilen står og rister og brummer mens jeg står på bremsen! Måtte skru ned country'n på radion og åpne vinduet for å sjekke om det var min bil som brummet! Det var det! V6 240 hester som er supercharga! Så det er denne pluss truck'en vi skal ha her nede. Vi har ikke delt bilene i mellom oss men bruker bilene slik vi trenger dem. Truck'en er jo en konge arbeidsbil og om man skal handle stort, mens Pontiac'en er en konge cruise bil og hente folk i! Hadde fri i dag og tok ut pontiac'en for en spinn. Fant en parkeringsplass som var tom og slo av traction controllen. Satt bilen i drive og floora den! Fy faen. Bilen stod stille og spant,spant og spant. Den var helt syk og røyk velta ut bak. 2 min etter røyken la seg kom en lokal Sheriff cruisende forbi. Hilste rolig med å tappe bremmen på capsen min og han hilste tilbake.. Flaks det der! Nei den bilen er en keeper! Sjefen min spurte om bilen var ok, svarte "It's just bad!" Bad in a good og negative way? "It's very bad in a good way!" svarte jeg. han mente jeg burde ta han med ut en dag å cruise. Greit nok for meg! Savner Truck'en og skal bli godt å få den og pontiac'en fast! Her er bilder. Ford Crown Victoria V8










Pontiac Bonneville SSEi Supercharged