onsdag, april 11, 2007

Battleship Texas

Da var Paasken over og jeg legger ut noen bilder av "Battleship Texas" som jeg besoekte i friperioden. Amerikanerne kan dette med aa bevare gamle krigsskip og dette skipet er utrolig godt tatt vare paa! Ble ikke saa imponert som jeg var da jeg besoekte USS Missouri paa Pearl Harbour, Hawaii  men alikavel!

Det at de har dradd skipet til den samme plassen der Sam Houston banket opp mexicanerne og gjorde Texas selvstendig er jo bare en tillfeldighet... hehe 
Det store monumentet er plassert der Sam Houston og hans menn 
slagtet 600 mexer slik det 
skal gjoeres i en krig. Bildene er tatt med mitt nye Canon cybershot camera! (se egen artikel)




USS TEXAS

Noen av kannonene!

Baugen. Fet form da!



Texas stoerste fallos!

The Base.. med masse propoganda meislet inn.. Vi tapre, vi vant, vi best osv...

Ett lite vannspeil er jo ett monument forunnt!

Etiketter: