fredag, mars 09, 2007

Driver license



Er litt lei av aa maatte vise ID hver gang jeg kjoeper snus eller pils.
Selfoelgelig blir det alltid mye
forvirring naar jeg leverer mitt norske sertifikat. Det er jo internationalt men ingen ting staar paa engelsk. Saa det ender som regel med at jeg maa snakke med en eller annen "store manager" for aa handle. Jeg har aldri blitt nektet men dog...
Saa jeg trappet opp paa "Departement of Motor Vehicle" kontoret i dag for aa se om jeg kunne faa ett Texas driver license..

Det foerste som moeter meg er en 30 meter lang KØ! Akkurat som i Norge gaar den langsomt og kun en person i skranken. Her var kjoereskole laerere, elever, foreldre, folk med og uten lappen,asiatere,afro amerikanere, rednecks, mekser og en forvirret nordman.

Vel, akkurat som i Norge er det mange foelelser i dette rommet.. Noen har mista lappen, andre har just faatt den og noen faar den visst aldri. Det var en meksikaner forran meg som stroyk paa synstesten og skyldte paa hvordan testen var utformet... (Vel, enten ser du tallene eller saa ser man dem ikke) Han saa dem ikke,  og ble veldig sur og forbanna! hehe

Det som ikke er som i Norge, er at noen av de ansatte gaar rundt i full uniform, nightstick og gunner!! Jeg ser gjerne for meg at man kan vaere fristet til aa skyte 
en god del av disse menneskene   som klager og syter. Men at det er en noedvendighet aa baere vaapen paa ett "veivesen" kontor er jeg ikke helt med paa. Men det funker nok.. (Skyt den jaevla bortskjemte tenaaringsjenta som hopper, skriker og sipper over at hun ikke fikk lappen)

For aa gjoere historien kort saa endte den med 1 time i kØ, og ingen lapp.. Man maa ha oppholdstilatelse for 1aar for at man kan soeke om lappen.. Vel jeg kjoerer videre med mitt norske sertifikat og gleder meg til neste gang jeg skal ha snus! :)

Selfoelgelig kunne jeg ha funnet den informasjonen paa nettet, men det er noe med aa
besoeke ett statelig kontor som gjoer opplevelsen "priceless" !

1 Comments:

Blogger KaffeLars said...

Noe sier meg at mange av de som kjører pickup for å kjøpe Skoal kanskje ikke har eller ser behovet for førerkort.. ;)

10:41 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home